Marketing

Ce înseamnă marketing pentru companiile românești și de ce?

Pe segmentul Marketing, piața românească este una foarte ciudată. De fapt, hai să vorbesc deschis, este una needucată. Nu pot să o condamn, atâta vreme cât lucrurile stau identic cu majoritatea domeniilor fie că vorbim de produse sau servicii. În plus, nici la nivel mondial Marketingul nu este valorificat la adevarata valoare, însă în România… Scuzați-mi frustrarea (constatare plus vină – poate trebuia să fac mai mult decât am facut). Să ne întoarcem la subiectul nostru: „Ce înseamnă marketing pentru companiile românești și de ce?

  1. Branding (companii medii și mari)
  2. Cercetare de piață (companii medii și mari)
  3. Un instrument de promovare (companii mari)
  4. „Să ne spună ce vor potențialii clienți? Dar cine știe mai bine decât noi care lucrăm de atâta vreme în piața asta?” (toate tipurile de companii)
  5. Imagine, dar fără să definească dacă este vorba de branding sau numai de vizual, oricum la o scara mică (companii mici și medii)
  6. Print-uri (Flayere, Broșuri, pliante, cărți de vizită, bannere, etc) – grav este că angajază specialiști marketing numai pentru acest lucru.
  7. Să mearga în piață și să identifice noi clienți (geografic, local, etc)
  8. Vânzări (toate tipurile de companii – am avut neplăcuta ocazie să aflu de la un milionar cu afaceri importante)
  9. „Să-mi facă un site și să se ocupe de facebook”
  10. ETC

Notă: Evident că nu toate companiile, de fapt ownerii acestora percep astfel marketing-ul. Din fericire, sunt owneri sau directori generali care și-au dorit să înțeleagă și s-au documentat (online, cursuri, discuții cu specialiști, etc). Îmbucurător este că am cunoscut antreprenori de startup-uri care s-au preocupat responsabil de acest domeniu.

Ce trebuie să înțelegem? Asemeni Vânzări, Legal (juridic), Contabil (economico-financiar), HR, etc, Marketing-ul este un element (o piesa) extrem de important, vital în angrenajul unei companii, indiferent de nivelul acesteia. Da, Marketing-ul este vital pentru afacerea dumneavoastră! Nu este o infatuare și nici ridicarea la un rang extrem al domeniului pe care activez. Este o realitate. Poate o să vă povestesc, cu întâmplări și date concrete, unele situații întâlnite de mine în activitate. La început o să râdeți, apoi o să realizați ce se întâmplă cu adevărat și de ce nu reușiți, deși faceți lucrurile bine în producția sau serviciile în care sunteti specialiști.

Să auzim numai de bine!

Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

7 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

7 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

7 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago

Schimbarea ta trebuie descoperita de cei din jur, nu cunoscuta inainte!

Daca ai decis sa schimbi ceva la tine sau chiar sa te schimbi radical, felicitari!…

4 ani ago