Categorie Marketing

Facebook, retea de socializare sau instrument de marketing?

Facebook este cel mai complex instrument de marketing de pana acum. PUNCT! Trebuie sa-i vedem complexitatea si sa-i intelegem utilitatea. Nu m-ati intrebat, insa va spun. In opinia mea, lucrurile trebuiesc analizate din unghiul celui care cunoaste instrumentul (partea din spate), nu „fructul fals”. Poate am fost dur. Nu este nimic fals la suprafata. Este numai modul excelent prin care s-au etalat solutii ingurgitabile la necesitatea demonetizarii unor aspecte foarte importante legate de perceptie, necesitate si atractivitate.

Este totusi o comunitate?

Da. M-as bucura sa cred ca asa este. M-as bucura sa cred ca avem toti dorinta de a profita de acest instrument si in scopuri personale (legate de necesitatea de comunicare sanatoasa).

Care sunt principalele elemente pe care trebuie sa le cunoastem despre Facebok?

  1. Aspect si setari
  2. Profilul comunitati dorite
  3. Identificarea valorilor definitorii ale comunitatii (macar un interes sau o pasiune in comun)
  4. Modul de constructie al comunitatii
  5. Acceptul tacit al unor reguli de comunicare
  6. Unde se termina iarba si de unde incepe si se termina zona cu flori/pomi fructiferi (iarba = ce vrea comunitatea; zona de flori = interesele autorului)
  7. Profitul (roadele efortului)
  8. Culegerea fructelor fara sa deterioram aspectul copacilor
  9. Feedback, Folowup si cresterea comunitatii
  10. Reluarea ciclului

 

Nu este chiar ordinea si nici etapele de urmat, ci numai un tip de viziune pentru a intelege ca tehnologia trebuie sa respecte niste reguli.

P.S. Poate mai discutam despre acest subiect. Este complex si dinamic.

Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

7 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

7 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

8 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago

Schimbarea ta trebuie descoperita de cei din jur, nu cunoscuta inainte!

Daca ai decis sa schimbi ceva la tine sau chiar sa te schimbi radical, felicitari!…

4 ani ago