Marketing

Nu avem buget de marketing! Punct!… Trebuie! Punct!

Cât de des rostiți sau auziți expresia: „Nu avem buget de marketing!” Mda. Foarte des, nu? Sunteți curioși să vedeți și traducerea afirmațiilor voastre? Raspund numai pentru cei care au spus „Da!” De fapt, înșir câteva din motivele pentru care se ajunge la această situație:

  1. Lipsă Mix Marketing pe produse sau categorii de produse
  2. Prețul produselor este realizat „după piață” sau în spatele ei, aș spune eu.
  3. Angajații, dar mai ales vânzătorii, nu cunosc diferențiatorii și se ancorează în preț. Ba, pun presiune către interior și motivează lipsa de rezultate datorită prețului.
  4. Angajații, dar mai ales vânzătorii, primesc obiective și le rezolvă în modul cel mai facil: „Fac ce pot!”
  5. Angajații, dar mai ales vânzătorii, nu au încredere în produsele companiei
  6. Ownerii și directorii generali nu au încredere în produsele companiei – „mârțoaga”
  7. Lipsă BCG – Nu sunt gestionate corect produsele „Vacă de Muls”
  8. Lipsă BCG – Produsele „Piatră de Moară/Câini” au o puternică componentă sentimentală sau la mijloc este un blocaj… rezultă un stoc de marfă
  9. Decizii greu de luat în companie din pricina managementului sau acționariatului
  10. Cel mai grav – poziționarea greșită pe piață (povești multe)

Cred că aș putea enumera minim 100 de situații/motive pentru care o companie nu are buget de marketing. Nu pun la socoteală cheltuielile inutile din anumite departamente, chiar și din cel de marketing. De ce? Din lipsă de idei și soluții, conving ownerii ca cel mai bine și eficient este să facă CPC/PPC (campanii google adwords, facebook ad, etc) și/sau, în situțiile în care sunteti prezenți în rețele comerciale, Merchandising și Trade Marketing greșit sau eronat învățate. Cu alte cuvinte, chiar dacă funcționează, deveniți sclavii acestor procedee. Nu pot să fiu foarte dur. Deja exista o luptă oarba între consultanții în marketing și angajații din departamentele de marketing. Cei din urmă, nu înțeleg că au nevoie de ajutor (depășiți numeric și calitativ – din lipsă de bugete și obiective îndraznețe), refuză să accepte că directorul general sau ownerul companiei are un consilier pe marketing și… Sunt multe de povestit aici. Cel mai grav este cand cel pe care mergi să-l ajuți să treaca la alt nivel, ba chiar să-l salvezi din cadrul său de referință, te sabotează. Da, am avut astfel de situații.

Să auzim numai de bine!

Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

8 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

8 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

8 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago

Schimbarea ta trebuie descoperita de cei din jur, nu cunoscuta inainte!

Daca ai decis sa schimbi ceva la tine sau chiar sa te schimbi radical, felicitari!…

4 ani ago