Marketing

Analiza companiei si mediului de afaceri

De fapt, totul incepe de la viziunea initiatorului sau ownerului. Acesta este si motivul pentru care primul pas sugerat de mine este sa analizam si sa interpretam, in termeni de specialitate, viziunea proiectului. Este esential sa facem asta, indiferent de statusul actiunilor. Cu alte cuvinte, chiar daca viziunea s-a pus in aplicare si s-a pierdut momentul initial, trebuie sa facem aceste analize si studii. In acest mod o sa intelegem daca s-a gresit cu ceva si ce putem indrepta. Despre analizele de mediu intern al companiei si cele de mediu extern va pot sugera sa le tratati tot cu responsabilitate. Succesul lor depinde de cat de mult ati segmentat obiectivele si cat de mult ati „sapat” pentru fiecare dintre ele.

Analizarea si Studiul viziunii ownerului

Analiza Mediului intern al Companiei

Analiza Mediului Extern al companiei

        1. Analizarea si Studiul viziunii ownerului

In acest sens, folosim chestionare/livrabile prin care definim viziunea, identificam cuvintele cheie (produse/servicii denumite general) si domeniul pe care se doreste realizarea noului proiect si analizam factorii generali de mediu (piata, principalii jucatori si comportamentele acestora).

        2. Analiza Mediului intern al Companiei

De aceasta data avem la dispozitie instrumente profesionale si livrabile pentru a defini informatiile pe care le procesam cu fiecare matrice/sistem/soft/instrument. Cele mai intalnite instrumente de analiza pentru mediul intern sunt: Analiza SWOT, Analiza BCG, Auditarea Functiilor si Posturilor din Departamentul de Marketing si Diagnoza de Climat. Avem de analizat Resursele Materiale, Resursele Financiare, Resursele Umane, Istoricul pe doua tipuri de abordari: Teoretice si Practice. Altfel spus, masuram starea de sanatate a companiei si capacitatea de generare si regenerare fata de statusul identificat cu aceasta ocazie. Foarte important, daca s-a trecut de o anumita etapa a evolutiei companiei,  este sa facem o radiografie a activitatior din departamentul de marketing, mai ales la modul prin care a fost realizat Mixul de marketing si Segmentarea strategica (puterea produselor si grupurilor/pachetelor de produse).

     3. Analiza Mediului Extern al companiei

Pentru analiza mediului extern folosim: Analizele STEPDEL sau PESTEL, SWOT, PORTER, General Electric ( GE Matrix). Este importanta o viziune cat mai clara asupra pietei, jucatorilor, concurenti si modului prin care aceste elemente ale mediului extern pot concura sau deveni bariere pentru noi, in prezent sau viitor. Practic, pe langa capacitatea de analiza a statusului, avem si o analiza a factorilor determinanti pentru viitorul companiei. Tratati, de asemenea cu responsabilitate. O sa aveti raspunsuri pentru multe dificultati cu care v-ati confruntat in trecut.

Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

8 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

8 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

8 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago

Schimbarea ta trebuie descoperita de cei din jur, nu cunoscuta inainte!

Daca ai decis sa schimbi ceva la tine sau chiar sa te schimbi radical, felicitari!…

4 ani ago