Categorie Marketing

Un om sau o echipa si ce trebuie sa sti despre SEO

SEO (Search Engine Optimization – optimizarea produsului online pentru a fi indexat de motoarele de cautare) nu se poate face de catre o singura persoana. Este concluzia mea. Toata lumea cauta un specialist SEO si isi da seama, dupa primele luni ca apar costuri suplimentare si atributii care nu pot fi indeplinite de persoana care si-a asumat.

In primul rand, activitatile SEO se impart in:

I. Onsite (Ex: Page Rank, Arhitecture, QDF, Accessibility, Content, Design, Meta Keywords, Meta description, Meta Title, Internal Links, etc)

II. Offsite (Ex: Links, Local, CRO, Analytics, Social Media, PPC, etc)

De ce apar problemele?

A. Pentru ca managerul sau angajatorul nu stiu ce sa ceara

B. Pentru ca specialistul accepta sa inceapa si isi face treaba numai pe segmentul cunoscut sau confortabil.

C. Pentru ca se doreste realizarea obiectivelor cu bugete mici.

D. Multe altele.

Ce trebuie sa stie managerul sau angajatorul?

1. Functiile principale ale SEO (de fapt,  specializarile celor implicati)

a. Assessment and strategy specialist (minim 1 persoana) – Onsite

b. Tehnical specialist (html, CSS, Java, PHP, arhitectura site, etc) (minim 1 persoana) – pentru ca este OnSite, nu este exclus sa gasesti pe cineva sa fac ambele, desi ma indoiesc ca ar vrea.

c. PR & Social Media Specialist (SEO Friendly specialist) – Offsite

d. Media and Online development (poate fi suplinit de PR, daca are conexiunile necesare) – Offsite

2. Cum functioneaza activitatea si care sunt legaturile structurale

3. Ce componente ale SEO se fac gratuit si care se fac cu costuri

4. Criteriile de selectie ale actiunilor cu coast suplimentar

5. Bugetul trebuie sa raspunda macar la previziunea basic (daca concurenta nu exista sau joaca cinstit – se poate prelungi pe o perioada mai mare)

6. Altele

Ce trebuie sa faca specialistul?

1. Sa se limiteze la competentele detinute

2. Sa caute parteneri cu care sa indeplineasca intregul proiect SEO

3. Sa aiba o conduita cinstita si transparenta

4. Sa fac un forecast din care managerul sau angajatorul sa inteleaga la ce costuri se poate astepta.

 

Promit sa revin cu detalii. Este o discutie mai ampla, insa extrem de importanta. Poate va povestesc si despre aventura mea de a angaja un SEO specialist.

Explicatii: CRO=Conversion Rate Optimization; Algoritmul QDF=Query Deserves Freshness=solicitare catre google sa-ti vada rapid o anume informatie/postare (mai ales pentru stiri cu informatii fresh si utile); PPC =cunoscuta campanie Cost Per Click

Toate cele bune!

Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

8 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

8 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

8 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago

Schimbarea ta trebuie descoperita de cei din jur, nu cunoscuta inainte!

Daca ai decis sa schimbi ceva la tine sau chiar sa te schimbi radical, felicitari!…

4 ani ago