Marian Gavrilescu

Intrapreneur & Senior Consultant în Management, Marketing, Vânzări, Dezvoltare

Despre consultantul în marketing și cât este de important

Consultantul este consilierul directorului general (sau owner) și supervizorul celor desemnați să implementeze strategia de marketing. Primește obiectivele  de la directorul general (owner) și ajută la constructia unei strategii eficiente de marketing.  Este singurul care înțelege, la adevărata valoare, rolurile marketingului într-o companie ( Imagine și Suport pentru vânzări ), face diferența între ele și le unește într-un mod foarte delicat și armonios. Daca este nevoie, construiește sau reconstruiește departamentul de marketing și echipează cu competențele necesare echipa de lucru. Nu este valoros pentru cei care consideră că strategia de marketing este suma unor entităti diferite care fac implementare după considerente empirice și urmăresc un anume impact pe termen scurt.

Top cinci atribuții ale unui consultant în marketing:

  1. Diagnoza fenomenului marketing în compania ta
  2. Interpretare diagnoză
  3. Suport pentru realizarea strategiei de marketing a companiei
  4. Alegerea și Urmărirea responsabililor cu implementarea strategiei de marketing
  5. Adaptarea de soluții din mers astfel încât obiectivele trasate de owner departamentului de marketing să fie îndeplinite.

Cât este de important consultantul de marketing?

Este o bună întrebare! În opinia mea, este foarte important. Pentru cei care accepta, imaginați-vă ca este vorba de o pereche speciala de ochelari cu care puteți vedea ce se întâmplă cu marketingul în companiile voastre. Atât punctual, cât și general, este extrem de util să vezi, dar mai ales să înțelegi.

Când și cât ai nevoie de un consultant în marketing

Ai nevoie de el atunci cănd vrei să funcționeze activitatea/departamentul tău de marketing. De consultantul în marketing o să ai nevoie întotdeauna. La început pentru a învăța elementele de bază (mai des) și a înțelege, apoi pentru rezolvarea unor lucruri punctuale (mai rar), delicate și/sau speciale. Practic, totul ține de necesitate.

„Nu am buget și pentru un consultant!”

  1. Pot să treci la implementare înainte să ai macar o strategie basic? Dacă răspunsul tau este Da, nu pot decât să-ți urez succes. O să ai mare nevoie, mai ales pe termen mediu și lung!
  2. Îți permiți să te bazezi numai pe cei care implementează? Consultanța lor (vânzare consultativă) este suficientă? Ce ai cumpărat este exact ce ai nevoie?
  3. Salvarea costurilor inutile și eficiența merită întotdeauna răsplătite.
  4. Rezultă din strategie la general și mixul de marketing în special – practic, din bugetul de marketing conștient.
  5. Este taxa de școlarizare sau plata ajutorului în vederea câștigării competențelor de marketing

 

Să auzim numai de bine!

 

 

Un răspuns la „Despre consultantul în marketing și cât este de important”

  1. […] si dupa telefonul primit de la acea persoana in urma cu cateva minute: „… Vreau sa fii consultant marketing pentru mine si compania mea”. Trebuie sa-i multumesc pentru incredere, si pe aceasta […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.