Marketing

Definitiile marketingului

Aici mi-am propus sa etalez cele mai interesante definitii date marketingului. Am incercat si eu sa dau una, insa stiu sigur ca o sa mi-o schimb in timp. De altfel, asa au facut si cele mai mari nume din domeniu.

Marian Gavrilescu:Marketingul este Știința prin care analizăm publicul țintă, pentru a stabili Valori și Credințe comune și Arta prin care oferim Produse/Servicii UNICE la schimb cu Beneficii (de regula, monetare) și accesul în Comunitatea lui.  În opinia mea, marketingul reprezintă una din piesele vitale din angrenajul unei afaceri. Ai nevoie de ea înainte să decizi ce afacere să faci și trebuie să o porți cu tine și să o folosești în toate etapele și procesele afacerii. ”

DexOnline: „Ansamblul activităților prin care producția este orientată și adaptată cererilor prezente și viitoare ale consumatorului. 2. Disciplină științifică care studiază marketingul; Disciplină și activitate comercială care pornește de la cunoașterea curentă și în perspectivă a nevoilor cumpărătorilor, spre a satisface operativ aceste nevoi; Știință a eficienței economice, înglobând totalitatea tehnicilor și metodelor moderne referitoare la livrarea mărfurilor de la producător la cumpărător, în ceea ce privește atât desfacerea propriu-zisă (organizarea magazinelor), cât și depozitarea, transportul, asigurarea, sondarea și prospectarea pieței etc; Ansamblu al activităților, metodelor și tehnicilor care au ca obiect studiul cererii consumatorilor și satisfacerii acestei cereri cu produse și servicii”

Philip Kotler: ” Un proces social și managerial prin care indivizi sau grupuri de indivizi obțin ceea ce le este necesar și doresc prin crearea, oferirea și schimbul de produse și servicii o anumită valoare” . Simplist, marketingul reprezintă „arta și știința de a vinde”.

American Marketing Association – AMA: „Marketingul este activitatea, setul de instituții și procese pentru crearea, comunicarea, livrarea și schimbul de oferte care au valoare pentru clienți, clienți, parteneri și societate în general”

Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

8 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

8 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

8 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago

Schimbarea ta trebuie descoperita de cei din jur, nu cunoscuta inainte!

Daca ai decis sa schimbi ceva la tine sau chiar sa te schimbi radical, felicitari!…

4 ani ago