Cât de des rostiți sau auziți expresia: „Nu avem buget de marketing!” Mda. Foarte des, nu? Sunteți curioși să vedeți și traducerea afirmațiilor voastre? Raspund numai pentru cei care au spus „Da!” De fapt, înșir câteva din motivele pentru care se ajunge la această situație:
Cred că aș putea enumera minim 100 de situații/motive pentru care o companie nu are buget de marketing. Nu pun la socoteală cheltuielile inutile din anumite departamente, chiar și din cel de marketing. De ce? Din lipsă de idei și soluții, conving ownerii ca cel mai bine și eficient este să facă CPC/PPC (campanii google adwords, facebook ad, etc) și/sau, în situțiile în care sunteti prezenți în rețele comerciale, Merchandising și Trade Marketing greșit sau eronat învățate. Cu alte cuvinte, chiar dacă funcționează, deveniți sclavii acestor procedee. Nu pot să fiu foarte dur. Deja exista o luptă oarba între consultanții în marketing și angajații din departamentele de marketing. Cei din urmă, nu înțeleg că au nevoie de ajutor (depășiți numeric și calitativ – din lipsă de bugete și obiective îndraznețe), refuză să accepte că directorul general sau ownerul companiei are un consilier pe marketing și… Sunt multe de povestit aici. Cel mai grav este cand cel pe care mergi să-l ajuți să treaca la alt nivel, ba chiar să-l salvezi din cadrul său de referință, te sabotează. Da, am avut astfel de situații.
Să auzim numai de bine!
Într-o lume a afacerilor dominată de giganți corporativi și piețe saturate, abordarea inovatoare a unui…
În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…
Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…
Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…
De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…
In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…
Leave a Comment