Marian Gavrilescu

Intrapreneur & Senior Consultant în Management, Marketing, Vânzări, Dezvoltare

Un om sau o echipa si ce trebuie sa sti despre SEO

SEO (Search Engine Optimization – optimizarea produsului online pentru a fi indexat de motoarele de cautare) nu se poate face de catre o singura persoana. Este concluzia mea. Toata lumea cauta un specialist SEO si isi da seama, dupa primele luni ca apar costuri suplimentare si atributii care nu pot fi indeplinite de persoana care si-a asumat.

In primul rand, activitatile SEO se impart in:

I. Onsite (Ex: Page Rank, Arhitecture, QDF, Accessibility, Content, Design, Meta Keywords, Meta description, Meta Title, Internal Links, etc)

II. Offsite (Ex: Links, Local, CRO, Analytics, Social Media, PPC, etc)

De ce apar problemele?

A. Pentru ca managerul sau angajatorul nu stiu ce sa ceara

B. Pentru ca specialistul accepta sa inceapa si isi face treaba numai pe segmentul cunoscut sau confortabil.

C. Pentru ca se doreste realizarea obiectivelor cu bugete mici.

D. Multe altele.

Ce trebuie sa stie managerul sau angajatorul?

1. Functiile principale ale SEO (de fapt,  specializarile celor implicati)

a. Assessment and strategy specialist (minim 1 persoana) – Onsite

b. Tehnical specialist (html, CSS, Java, PHP, arhitectura site, etc) (minim 1 persoana) – pentru ca este OnSite, nu este exclus sa gasesti pe cineva sa fac ambele, desi ma indoiesc ca ar vrea.

c. PR & Social Media Specialist (SEO Friendly specialist) – Offsite

d. Media and Online development (poate fi suplinit de PR, daca are conexiunile necesare) – Offsite

2. Cum functioneaza activitatea si care sunt legaturile structurale

3. Ce componente ale SEO se fac gratuit si care se fac cu costuri

4. Criteriile de selectie ale actiunilor cu coast suplimentar

5. Bugetul trebuie sa raspunda macar la previziunea basic (daca concurenta nu exista sau joaca cinstit – se poate prelungi pe o perioada mai mare)

6. Altele

Ce trebuie sa faca specialistul?

1. Sa se limiteze la competentele detinute

2. Sa caute parteneri cu care sa indeplineasca intregul proiect SEO

3. Sa aiba o conduita cinstita si transparenta

4. Sa fac un forecast din care managerul sau angajatorul sa inteleaga la ce costuri se poate astepta.

 

Promit sa revin cu detalii. Este o discutie mai ampla, insa extrem de importanta. Poate va povestesc si despre aventura mea de a angaja un SEO specialist.

Explicatii: CRO=Conversion Rate Optimization; Algoritmul QDF=Query Deserves Freshness=solicitare catre google sa-ti vada rapid o anume informatie/postare (mai ales pentru stiri cu informatii fresh si utile); PPC =cunoscuta campanie Cost Per Click

Toate cele bune!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.