Principalele roluri ale unui PR profesionist
PR-ul este o componenta importanta a marketingului. Este o activitate perceputa separat, deoarece in vorbire, pentru a incerca sa etalam mai multe competente spunem ceva de gen: „… Marketing, Publicitare, PR…”. Acesta este un alt subiect. Astazi o sa va vorbesc despre principalele roluri ale unui PR profesionist. Intentionat, nu folosesc o etapizare sau o structura, pentru a se intelege distinct rolurile si importanta lor. Mi se pare mai relevant sa avem niste indicatori de recunoastere a PR-ului. Presupunem si nu luam in discutie competentele certe si expertizele necesare postului.
Asa cum am promis, am adaugat cateva dintre cele mai importante roluri ale unui PR profesionist. Ma limitez la acestea, insa activitatea este una mult mai segmentata si mai complexa.
Important, de asemenea, este sa definim si limitarile de perceptie ale acestui post. Cea mai mare confuzie este legata de „Relatii cu Publicul”. De fapt, aceasta a fost greseala facuta de romani dupa revolutia din decembrie 1989. O alta confuzie, chiar daca partiala, se face atunci cand egalam 100 % Promovarea cu PR-ul, mai ales pentru componenta, mixul de Promovare, din Mixul de marketing. Mai sunt si pieritele, insa acesta este un alt subiect.
Ce cred eu ca este PR-ul?
PR-ul este competenta detinuta de un specialist in marketing care ajuta compania/organizatia sa stabileasca o legatura transparenta si curata cu publicul sau. Activitatea de PR este modul prin care se face legatura intre mediul intern si mediul extern al unei companii/organizatii. Este postul care asigura echilibrul extrem de necesar pentru viata si dezvoltarea sanatoasa a companiei/organizatiei. NU trebuie sa lipseasca din companie si nu trebuie gestionat punctual sau extern. Recomand angajarea numai in sistem fulltime a specialistului in PR.
Sa auzim numai de bine!
Într-o lume a afacerilor dominată de giganți corporativi și piețe saturate, abordarea inovatoare a unui…
În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…
Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…
Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…
De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…
In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…
Leave a Comment