Marketing

8 (opt) pasi pentru succesul strategiei de marketing

Stiu, ati tot cautat sa intelegeti marketingul, sa elaborati o strategie de marketing si sa implementati cu succes un plan de marketing. De aceasta data, mi-am propus sa va etalez o formula simplificata care sa va lumineze si sa limpezeasca perceptiile voastre despre marketing si sa va ajute sa treceti la actiune. Dupa ce intelegem ce inseamna Marketing, trebuie sa fim stapani pe alte doua principii de baza: Strategia de Marketing si Planul de Marketing.

Strategia de Marketing: Modalitatea prin care marketingul face legatura intre produsele/servicile noastre si publicul tinta. Cuprinde:  Analize, Studii de Piata, Studiul comportamentelor, Definirea obiectivelor strategice si Mixul de Marketing.

Planul de Marketing reprezinta modalitatea prin care implementam strategia de marketing. Practic, un plan care cuprinde toate etapele necesare astfel incat sa obtinem ce ne-am propus prin activitatile de marketing. Sunt o multime de pareri si idei despre cine pe cine contine. Nu intru in polemica aceasta. Imi doresc sa intelegeti cu ce se ocupa marketingul si cum sa va folositi de el.

8 (opt) pasi pentru succesul strategiei de marketing

  1. Analiza companiei si mediului de afaceri
  2. Definirea Publicului Tinta, Necesitatile, Valorile si Comportamentele acestuia
  3. Definirea Obiectivelor strategice
  4. Mixul de Marketing (4P sau 7P)
  5. Definirea, Eleborarea si Implementarea Planului de Marketing
  6. Monitorizarea si Controlul implementarii strategiei de marketing
  7. Adaptarea continua de solutii pentru succesul strategiei de Marketing
  8. Evidentierea Factorilor Critici de Succes – Ce a functionat cel mai bine si poate fi folosit in viitor
Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Cum poate un intrapreneur să stimuleze inovația direcționată?

Într-o lume a afacerilor dominată de giganți corporativi și piețe saturate, abordarea inovatoare a unui…

5 luni ago

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

10 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

10 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

10 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago