Marketing

Dictionar de termeni din Marketing

Probabil ca voi deschide multe subiecte ce necesita adaugiri continuu. Acesta este obligatoriu sa fie asa. De ce? Pentru ca timpul nu-mi permite sa adaug toti termenii si explicatiile acestora. In plus, apar termeni noi, fie din dorinta de a da o definitie unica unui produs, fie din rationamente tehnice si tehnologice (anual se dezvolta noi sisteme, softuri si gadgeturi).  O sa incerc sa le pun intr-o ordine alfabetica, pe cat posibil.

Bazele marketingului – Totalitatea elementelor, Conceptelor si sistemelor ce stau la baza domeniului Marketing

BCG – Boston Consulting Group

Definitie Marketing – Marketingul este Știința prin care analizăm publicul țintă, pentru a stabili Valori și Credințe comune și Arta prin care oferim Produse/Servicii UNICE la schimb cu Beneficii (de regula, monetare) și accesul în Comunitatea lui.  În opinia mea, marketingul reprezintă una din piesele vitale din angrenajul unei afaceri. Ai nevoie de ea înainte să decizi ce afacere să faci și trebuie să o porți cu tine și să o folosești în toate etapele și procesele afacerii.

Planul de Marketing: Reprezinta modalitatea prin care implementam strategia de marketing. Practic, un plan care cuprinde toate etapele necesare astfel incat sa obtinem ce ne-am propus prin activitatile de marketing.

Strategia de Marketing: Modalitatea prin care marketingul face legatura intre produsele/servicile noastre si publicul tinta. Cuprinde:  Analize, Studii de Piata, Studiul comportamentelor, Definirea obiectivelor strategice si Mixul de Marketing.

USP – The unique selling proposition (USP) or unique selling point: Propunerea unică de vânzare sau punctul de vânzare unic, in traducerea, este un concept de marketing propus pentru prima dată ca o teorie care explică un model în campaniile publicitare de succes de la începutul anilor ’40. Practic, este modalitatea de diferentiere a produsului/serviciului nostru care ne aduce succes.

 

Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

7 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

7 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

7 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago

Schimbarea ta trebuie descoperita de cei din jur, nu cunoscuta inainte!

Daca ai decis sa schimbi ceva la tine sau chiar sa te schimbi radical, felicitari!…

4 ani ago