Marketing

Victimizarea si curiozitatea in topul metodelor de manipulare a romanilor

Ati incercat sa intelegeti cum raspundeti, cine si ce va poate influenta decizia? Astazi o sa va vorbesc, pe scurt, ca sa nu va plictisesc, despre doua dintre metodele de manipulare a maselor. Victimizarea si curiozitatea in topul metodelor de manipulare a romanilor. Trebuie sa recunosc ca folosesc destul de mult „curiozitate” in favoarea clientilor mei. Am folosit, nu de putine ori, si „victimizarea”, insa numai pentru a atrage atentia, nu in scopul de a genera o decizie gresita. Mi se pare incorect!

Victimizarea – transformarea ta sau a unei alte persoane in victima unei persecutii sau nedreptati. Se foloseste in comunicare, pentru a atrage atentia, a creste notorietatea acelei persoane si pentru a determina o anumita decizie. Pentru ca noi romanii, ca natie ne consideram una persecutata, reactionam fara sa procesam la aceasta metoda de manipulare. Va sfatuiesc sa o intelegeti si sa o identificati in societate. Scopul propus de mine este acela de a nu ne influenta deciziile si deturna de la ratiunea si valorile cu care suntem inzestrati.

Exemple de succes prin victimizare in politica:

  • Sorin Oprescu – primar general. Nu a fost lasat sa candideze din partea PSD (dupa doua candidaturi nereusite la aceeasi functie). A fost oprit sa-si stranga semnaturi si chiar sa si le valideze. In acest mod, electoratul PSD a votat cu el, cei fara doctrina au votat cu el, cei de dreapta au votat cu el… a ajuns primarul capitalei!
  • Actorul Mircea Diaconu – europarlamentar. PNL nu a vrut sa-l puna pe lista. A candidat independent, cu o frumoasa campanie national tinuta dintr-un ARO, si a strans mai multe voturi decat intregul PNL.

Curiozitatea – Dorinta de a afla, a cunoaste, a descoperii ceva nou, interesant si tentant. Este o reactie spontana si poate fi folosita drept metoda de manipulare sau de accesare a unei decizii. Are radacini puternice in copilaria noastra. Pentru ca nu venim pe lume echipati cu competente, informatii, functiuni, obiecte, subiecte, etc, s-a dezvoltat puternic la noi aceasta deschidere oarba. Prefer ca aici sa nu va dau exemple. Le descoperiti singuri la fiecare pas!

Daca subiectul este de interes, pot dezvolta! Detin date statistice si discutii multiple cu psihologi si participari la focus grupuri.

Important: Nu uitati de Autoritate, Scenariu de Victimizare sau Curiozitate, Tehnologie, Impact, Necesitati, Perceptii, etc La baza trebuie sa fie o personalitate, o autoritate, un formator, etc

Sa auzim numai de bine!

Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

7 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

8 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

8 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago

Schimbarea ta trebuie descoperita de cei din jur, nu cunoscuta inainte!

Daca ai decis sa schimbi ceva la tine sau chiar sa te schimbi radical, felicitari!…

4 ani ago