Marketing

Despre consultantul în marketing și cât este de important

Consultantul este consilierul directorului general (sau owner) și supervizorul celor desemnați să implementeze strategia de marketing. Primește obiectivele  de la directorul general (owner) și ajută la constructia unei strategii eficiente de marketing.  Este singurul care înțelege, la adevărata valoare, rolurile marketingului într-o companie ( Imagine și Suport pentru vânzări ), face diferența între ele și le unește într-un mod foarte delicat și armonios. Daca este nevoie, construiește sau reconstruiește departamentul de marketing și echipează cu competențele necesare echipa de lucru. Nu este valoros pentru cei care consideră că strategia de marketing este suma unor entităti diferite care fac implementare după considerente empirice și urmăresc un anume impact pe termen scurt.

Top cinci atribuții ale unui consultant în marketing:

  1. Diagnoza fenomenului marketing în compania ta
  2. Interpretare diagnoză
  3. Suport pentru realizarea strategiei de marketing a companiei
  4. Alegerea și Urmărirea responsabililor cu implementarea strategiei de marketing
  5. Adaptarea de soluții din mers astfel încât obiectivele trasate de owner departamentului de marketing să fie îndeplinite.

Cât este de important consultantul de marketing?

Este o bună întrebare! În opinia mea, este foarte important. Pentru cei care accepta, imaginați-vă ca este vorba de o pereche speciala de ochelari cu care puteți vedea ce se întâmplă cu marketingul în companiile voastre. Atât punctual, cât și general, este extrem de util să vezi, dar mai ales să înțelegi.

Când și cât ai nevoie de un consultant în marketing

Ai nevoie de el atunci cănd vrei să funcționeze activitatea/departamentul tău de marketing. De consultantul în marketing o să ai nevoie întotdeauna. La început pentru a învăța elementele de bază (mai des) și a înțelege, apoi pentru rezolvarea unor lucruri punctuale (mai rar), delicate și/sau speciale. Practic, totul ține de necesitate.

„Nu am buget și pentru un consultant!”

  1. Pot să treci la implementare înainte să ai macar o strategie basic? Dacă răspunsul tau este Da, nu pot decât să-ți urez succes. O să ai mare nevoie, mai ales pe termen mediu și lung!
  2. Îți permiți să te bazezi numai pe cei care implementează? Consultanța lor (vânzare consultativă) este suficientă? Ce ai cumpărat este exact ce ai nevoie?
  3. Salvarea costurilor inutile și eficiența merită întotdeauna răsplătite.
  4. Rezultă din strategie la general și mixul de marketing în special – practic, din bugetul de marketing conștient.
  5. Este taxa de școlarizare sau plata ajutorului în vederea câștigării competențelor de marketing

 

Să auzim numai de bine!

 

 

Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

7 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

7 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

7 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago

Schimbarea ta trebuie descoperita de cei din jur, nu cunoscuta inainte!

Daca ai decis sa schimbi ceva la tine sau chiar sa te schimbi radical, felicitari!…

4 ani ago