Categorie Marketing

Despre stoc de marfă, comportamente și soluții

M-a sunat o clientă, era vorba despre stoc de marfă, întelegerea unor comportamente și identificarea unor soluții. Delicatețea era că acea marfă este uşor demodată. Discuția cu persoana respectivă mi-a reamintit că trebuie să vă vorbesc despre astfel de situații. Se întamplă foarte des. Din nefericire, se ajunge la concedieri colective, probleme deosebite şi chiar faliment.

De ce se întâmplă?

1. Neancorarea în piaţă (lipsă analize, studiu comportamente şi forecast)
2. Lipsă mix de marketing
3. Lipsă BCG (Boston Consulting Group)
4. Comunicare deficitară între departamente
5. Managementul deficitar al succesului

Sunt numai câteva din problemele de la care se ajunge la stocul de marfă. Pot intra în detaliu, dacă se doreşte.

Comportamentul antreprenorului?

  1. Disperat
  2. Blocat în cadrul sau de referinţă (nu vede decât soluţiile uzuale)
  3. Discount-uri succesive
  4. Da vina pe piaţă, concurenţi, lipsă lichiditaţi, etc
  5. Caută parteneriate, scapă de marfă, iar dacă reuşeşte şi nu-şi fortifică recuperările financiare

Ca să nu jignim pe cineva, ne limităm la o enumerarea parţială şi generalistă a comportamentelor. De cele mai multe ori, apar orgoliile. „Am X ani în acest domeniu şi nimeni nu mă poate învăţa. Daca nu reuşesc eu, nu reuşeste nimeni”. Cele mai grave situații sunt când decidentul consideră produsele balast (n.m. piatră de moară), le depozitează undeva și le tot mută, după nevoia de spațiu, până își găsește curajul să scape de ele. Unii chiar plătesc să scape de ele.

Care sunt soluțiile?

  1. Analiza atentă a situației
  2. Studiul comportamental legat de domeniu în general și de produse/servicii în special
  3. Demonetizarea percepțiilor și problemelor de imagine
  4. Reambalarea produselor/serviciilor – eventual în alt context sau adresabilitate
  5. Soluții profesionale de marketing

Notă: NU vorbim de produse alimentare, produse cu defecte sau erori de fabricație.

Am enumerat tot cinci, deși sunt mai multe. Sunt deschis pentru o discuţie punctuală, mai ales cu cei care cred ca nu există soluţii şi că drumurile sunt închise. Nu vă spun teorii sau poveşti, pot etala din experienţele şi expertizele mele. Și pentru mine, blocajul dumneavoastră poate să fie o experienţă şi un exemplu pentru momentul în care ma las convins şi construiesc macar un curs de marketing. Cu alte cuvinte, cu toții putem fi blocați in cadrele noastre de referință și percepții.

Să auzim numai de bine!

 

Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

7 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

7 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

7 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago

Schimbarea ta trebuie descoperita de cei din jur, nu cunoscuta inainte!

Daca ai decis sa schimbi ceva la tine sau chiar sa te schimbi radical, felicitari!…

4 ani ago