Marketing

Nu avem nevoie de marketing. Facem numai vânzare.

În urmă cu puțin timp am primit pe mail, de la un coleg. De fapt, un fw la un raspuns extrem de interesant. Colegul a intrat în legătură cu o companie și a propus o colaborare pe servicii de marketing. Raspunsul a venit surprinzător de rapid. Iată-l: „multumim, insa facem doar vanzare”. :)))) Nu am mai râs așa de la interviurile în care românii spuneau că nu-i deranjază scumpirea carburantului pentru ca ei nu au mașini.

L-a întrebat  pe coleg ce a raspuns. „I-am mulțumit pentru raspunsul rapid. Să mă iertați, însă nu m-am putut abține și i-am răspuns și: P.S. Ca și curiozitate, aveți idee ce înseamnă marketing și la ce ajută? Știți care este diferența dintre o vânzare cu strategie de marketing și una empirică? Vă rog să mă iertați. Stiu că nu aveam voie.

În astfel de momente te gândesti dacă mai este nevoie de tine (de marketing în general) și dacă nu cumva trebuie să ne apucăm de altceva. Să nu dramatizăm sau să nu generalizăm. Poate a fost un Dorel la butoane?  Dacă nu, fiecare își conduce afacerea cum dorește! Compania noastră a caștigat din această acțiune o mica suma de bani… penalizarea lui Dorel al nostru. Atitudinea lui a fost incorectă, abordarea neprofesionista și nu s-a folosit de argumentațiile deținute. Să ne iertați pe noi domnule fost potențial client. Problema nu este la dumneavoastra.

P.S. Există consultanți sau specialiști în vânzări are spun că nu au nevoie de marketing. Am descoperit unul pe linkedin care afirma cu tărie acest lucru. I-am răspuns printr-un comentariu: ” Imediat ce ownerul a avut viziunea, înainte să înceapă proiectul, eu am fost acolo. Când s-a conceput forma și conținutul produsului/serviciului, eu am fost acolo. Când produsul/serviciul a plecat către tine, eu am fost acolo. Când ai primit obiective și modalități de vanzare, eu am fost acolo. Când te-ai blocat sau ai avut probleme cu vânzările, eu am fost acolo. Când ai realizat că nu se folosește numai canalul tau de vânzare, eu am fost acolo Evident, făceam referire la faptul că a fost nevoie de marketing înainte ca el să vândă. În plus, când carisma, tupeul și abilitățile lui de vânzător nu mai da rezultate, o să vina un specialist/consultant în marketing care să rezolve problema. Ce facem cu era digitală? Stiu, se specializează vânzătorul pe acele canale tehnico-tehnologice și gata! Sigur nu are nevoie de suport marketing pentru o bună înțelegere a adresabilităților, comportamentelor, necesităților legate de vizual,  mesaje, etc?”

Să auzim numai de bine!

Marian Gavrilescu

Leave a Comment
Share
scris de
Marian Gavrilescu

Postari recente

Optimizarea strategiilor de vânzare cu modelul GROW

În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…

7 luni ago

Consultanța în afaceri: De la neîncredere la transformarea afacerii tale

Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…

7 luni ago

Viziune versus Implementare: Cum ne adaptăm în mijlocul schimbării

Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…

7 luni ago

Vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR. Ce părere aveți?

De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…

1 an ago

Rebranding Dragon Star Curier – cum arata noul logo DSC si care este explicatia lui.

In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…

4 ani ago

Schimbarea ta trebuie descoperita de cei din jur, nu cunoscuta inainte!

Daca ai decis sa schimbi ceva la tine sau chiar sa te schimbi radical, felicitari!…

4 ani ago