În urmă cu puțin timp am primit pe mail, de la un coleg. De fapt, un fw la un raspuns extrem de interesant. Colegul a intrat în legătură cu o companie și a propus o colaborare pe servicii de marketing. Raspunsul a venit surprinzător de rapid. Iată-l: „multumim, insa facem doar vanzare”. :)))) Nu am mai râs așa de la interviurile în care românii spuneau că nu-i deranjază scumpirea carburantului pentru ca ei nu au mașini.
În astfel de momente te gândesti dacă mai este nevoie de tine (de marketing în general) și dacă nu cumva trebuie să ne apucăm de altceva. Să nu dramatizăm sau să nu generalizăm. Poate a fost un Dorel la butoane? Dacă nu, fiecare își conduce afacerea cum dorește! Compania noastră a caștigat din această acțiune o mica suma de bani… penalizarea lui Dorel al nostru. Atitudinea lui a fost incorectă, abordarea neprofesionista și nu s-a folosit de argumentațiile deținute. Să ne iertați pe noi domnule fost potențial client. Problema nu este la dumneavoastra.
P.S. Există consultanți sau specialiști în vânzări are spun că nu au nevoie de marketing. Am descoperit unul pe linkedin care afirma cu tărie acest lucru. I-am răspuns printr-un comentariu: ” Imediat ce ownerul a avut viziunea, înainte să înceapă proiectul, eu am fost acolo. Când s-a conceput forma și conținutul produsului/serviciului, eu am fost acolo. Când produsul/serviciul a plecat către tine, eu am fost acolo. Când ai primit obiective și modalități de vanzare, eu am fost acolo. Când te-ai blocat sau ai avut probleme cu vânzările, eu am fost acolo. Când ai realizat că nu se folosește numai canalul tau de vânzare, eu am fost acolo. Evident, făceam referire la faptul că a fost nevoie de marketing înainte ca el să vândă. În plus, când carisma, tupeul și abilitățile lui de vânzător nu mai da rezultate, o să vina un specialist/consultant în marketing care să rezolve problema. Ce facem cu era digitală? Stiu, se specializează vânzătorul pe acele canale tehnico-tehnologice și gata! Sigur nu are nevoie de suport marketing pentru o bună înțelegere a adresabilităților, comportamentelor, necesităților legate de vizual, mesaje, etc?”
Să auzim numai de bine!
Într-o lume a afacerilor dominată de giganți corporativi și piețe saturate, abordarea inovatoare a unui…
În lumea vânzărilor, fiecare moment este oportunitate. Dar, așa cum știm cu toții, oportunitatea nu…
Am scris un articol pentru Careers & Business despre acest subiect. M-am gândit să pun…
Bună dragilor! Fie că sunteți antreprenori în plină acțiune sau specialiști experimentați, fiecare dintre noi…
De ce vreau să introduc manager MMS (director MMV) în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România)?…
In urma cu numai trei luni, acceptam o noua provocare - un nou proiect de…
Leave a Comment